Jak dobrać kolor ogrodzenia do czerwonego dachu domu?
Przeczytasz w 5 min
Udostępnij
Z tego artykułu dowiesz się:
Marzy Ci się idealnie harmonijna stylizacja posesji? Musisz zatem mieć świadomość tego, jak ważne jest odpowiednie zestawienie kolorów elementów architektonicznych. Warto zastanowić się, jaki kolor pasuje do czerwonego dachu – to pomoże Ci dobrać do swojego domu idealne ogrodzenie!Spis treści:
Aby zyskać spójny wystrój całej posesji, należy się trzymać kilku zasad – jedną z nich jest dobór ogrodzenia pod dach budynku. Dom z czerwonym dachem prezentuje się klasycznie, dzięki czemu daje szerokie możliwości zestawień kolorystycznych i materiałowych. Najpierw jednak warto przyjrzeć się najprostszym rozwiązaniom.Jaki kolor ogrodzenia pasuje do czerwonego dachu najbardziej? Na pewno się nie rozczarujesz, jeśli zdecydujesz się na… czerwień! Pożądany odcień możesz łatwo uzyskać, malując metalowe przęsła farbą do ogrodzeń, taką jak Rafil CHLOROKAUCZUK. Betonowe ogrodzenia także możesz przemalować, używając do tego odpowiednich farb. Ale to nie jedyne rozwiązanie – drugą opcją jest stworzenie ceglanego płotu lub wyłożenie ogrodzenia płytkami cegłopodobnymi.
Ważne!
Czerwień jest intensywnym kolorem, dlatego jeśli zdecydujesz się na niego zarówno na ogrodzeniu, jak i na dachu, dla równowagi koniecznie wybierz łagodniejsze, jaśniejsze barwy ścian i podjazdu.
Jaki kolor metalowego ogrodzenia do czerwonego dachu?
Jakie inne kolory pasują do czerwonego dachu?
Biel – białe ogrodzenie najczęściej kojarzy się z niewysokimi płotkami, ale z powodzeniem barwę tę możesz nadać bardziej masywnemu ogrodzeniu.Biel przepięknie skomponuje się przede wszystkim z czerwonym dachem domu parterowego.
Czerń – czarne ogrodzenia to klasyka – uniwersalne, najczęściej metalowe pasują do każdego stylu i zróżnicowanych kolorów domostw. W związku z tym świetnie sprawdzą się i w połączeniu z domem z czerwonym dachem. Jeżeli chcesz zabezpieczyć swoje ogrodzenie przed korozją, idealnie do tego się nada emalia RAFIL DO BRAM I OGRODZEŃ.
Szarość – szary to nowa czerń w zakresie ogrodzeń posesji, choć dodaje otoczeniu nieco nowocześniejszego sznytu. Z czerwienią skomponuje się nad wyraz dobrze, szczególnie jeśli całe domostwo będzie utrzymane w raczej prostej, minimalistycznej stylistyce.
Zieleń – oczywiście ta żywa. Posesja obsadzona tujami, bukszpanem lub innymi roślinami będzie wyglądała lepiej niż jakiekolwiek inne ogrodzenie, a przy tym zieleń świetnie łączy się z czerwienią!
Dom z czerwonym dachem a drewniane ogrodzenie posesji
Drewniane ogrodzenia są zawsze w modzie – naturalne, o ciepłym wyglądzie i przytulnym charakterze. Czy jednak kolor drewna pasuje do czerwonego? Tutaj do wyboru masz dwa wyjścia – sztachetki płotu mogą mieć bardzo jasny albo zdecydowany, ciemny kolor. W obu przypadkach zaprezentują się wyjątkowo ciekawie i pomogą osiągnąć pożądany efekt wykończeniowy. Jasne drewno wybierz raczej do klasycznych posesji, a ciemne wykorzystaj do stworzenia nowoczesnej stylizacji.
Kamienne ogrodzenie do domu z czerwonym dachem
Dom z czerwonym dachem zaprezentuje się bardzo efektownie, jeśli otoczysz go kamiennym ogrodzeniem. Intensywna czerwień z pewnością polubi się z piaskowcem i innymi jasnymi surowcami, np. granitami, łupkami czy trawertynem.
Nie chcesz wznosić kamiennego muru? Zamiast niego postaw betonowe ogrodzenie, które następnie obłożysz płytkami imitującymi kamień – efekt będzie bardzo naturalny, a wykonanie nieco łatwiejsze.
Malowanie powierzchni ocynkowanej wymaga wiedzy, odpowiednich narzędzi oraz specjalistycznych produktów. W przeciwnym wypadku łatwo o popełnienie błędu, którego skutkiem może być trwałe uszkodzenie odnawianej powierzchni. Sprawdź, na co powinieneś uważać, jaką farbę wybrać i jak jej używać, aby prawidłowo pomalować ocynkowaną blachę.
Błąd 1: zwlekanie z malowaniem powierzchni ocynkowanej
Każdy rodzaj metalu (za wyjątkiem stali nierdzewnych, powstających na skutek kosztownego wytopu odpowiednich pierwiastków) jest podatny na korozję – naturalny proces powrotu do pierwotnego stanu, w jakim występuje w rudach. Wszelkie działania, które mają na celu ochronę metali przed korozją, tak naprawdę są w stanie jedynie spowolnić to nieuchronne zjawisko.Jedną z metod, która oferuje czasową ochronę metalu przed rdzą, jest cynkowanie – pokrywanie stali warstwą roztopionego cynku. W wyniku tego procesu blacha zostaje pokryta ochronną powłoką, która odcina dostęp czynników zewnętrznych i chroni metal przed postępowaniem procesu korozji.Niestety, ocynk jest zabezpieczeniem, które działa tylko czasowo. Jeżeli chcesz cieszyć się metalową konstrukcją przez długie lata, musisz zabezpieczyć ją dodatkową powłoką. Nie czekaj, aż na powierzchni stali pojawią się pierwsze ogniska korozji.
Błąd 2: Nieodpowiednia farba do malowania ocynku
Wiesz już, dlaczego niezbędne jest malowanie ocynkowanych powierzchni. Aby odpowiednio zabezpieczyć stal, nie możesz sięgać po przypadkową farbę – konieczny jest jednak specjalistyczny produkt.Emalia do ocynku powinna posiadać doskonałe właściwości ochronne:
zabezpieczać metal przed działaniem wilgoci,
chronić stal przed szkodliwym wpływem wysokich i niskich temperatur,
zapewniać powierzchni odporność na promieniowanie UV,
tworzyć powłokę odporną na uszkodzenia mechaniczne (zarysowania, uderzenia).
Jaki produkt spełni wszystkie z powyższych wymagań? Nasza propozycja to Rafil RADACH – specjalistyczny produkt, przeznaczony do ochrony i dekoracji stali, aluminium i ocynku.
Malowanie ocynku – błędy przy wyborze farby
Nieodpowiednia emalia nie tylko nie zabezpieczy metalu w prawidłowy sposób, ale może nawet uszkodzić warstwę ocynku. Z tego powodu powinieneś zawsze wybierać tylko specjalistyczne produkty, przeznaczone do malowania tego konkretnego materiału.
Błąd 3: agresywne zabiegi na ocynkowanej powierzchni
Malowanie powierzchni metalowych wymaga szlifowania i odłuszczenia. Niestety, postępowanie według tego schematu może się nie sprawdzić, kiedy masz do czynienia z ocynkiem.Warstwa cynku, którym pokryta jest blacha, sprawia, że powierzchnia ma niejednorodną, chropowatą strukturę. Rodzi to dwojakie problemy – z jednej strony nierównomierna powierzchnia sprawia, że przyczepność farby jest ograniczona (emalia może nie przylegać równomiernie do metalu, a powłoka może być nieszczelna). Z drugiej – w żadnym wypadku nie należy szlifować nierówności, ponieważ jest to równoznaczne ze zniszczeniem warstwy ocynku.Wystrzegać powinieneś się również silnych detergentów i agresywnych substancji, takich jak rozpuszczalniki, które mogą uszkadzać ochronną warstwę blachy ocynkowanej.
Błąd 4: nieodpowiednie przygotowanie powierzchni do malowania
Zakaz używania szlifierki czy drucianej szczotki nie oznacza, że powierzchnia do malowania, nie musi zostać odpowiednio przygotowana! Metal powinieneś dokładnie (i delikatnie!) oczyścić z brudu i śladów rdzy najlepiej za pomocą nylonowej szczotki i szpachelki, a następnie odtłuścić i wysuszyć.Jeżeli blacha była wcześniej malowana, usuń z niej luźne fragmenty starej powłoki. Pozostałą część powierzchni delikatnie przetrzyj drobnoziarnistym papierem ściernym.
Błąd 5: niepoprawne malowanie ocynku
Poważnym błędem jest nieuważne, niestaranne malowanie metalu. Szczególnie niekorzystnym zjawiskiem jest wielokrotne przeciąganie pędzlem w jednym miejscu – może to spowodować powstanie nierówności, która osłabi naniesioną powłokę.Wyjątkowo problematyczne w skutkach może być również niezachowanie odpowiednich przerw pomiędzy nakładaniem kolejnych warstw farby. Pamiętaj, że w przypadku emalii Rafil RADACH, po naniesieniu pierwszej warstwy powinieneś odczekać co najmniej 6 godzin, zanim nałożysz drugą warstwę emalii.
Karta techniczna – zapis tworzony przez producenta, dotyczący konkretnego wyrobu, jego przeznaczenia, charakterystyki i stosowania.
Symbol wyrobu – każdy wyrób posiada dany symbol, który określa typ rodzaj i jego kolor, na tej podstawie wyrób jest identyfikowany.
Gęstość – masa 1 cm3 wyrobu oznaczana piknometrycznie w temp. 20°C; dla wyrobów dwuskładnikowych jest to wartość średnia, po zmieszaniu składników.
Punkt zapłonu(ang. flash point) – jest to najniższa temp. materiału malarskiego, w której wytworzy on pary substancji palnych wystarczających do zapłonu w określonych warunkach zapłonu.
Zużycie teoretyczne(ang. theoretical spreading rate) – wartość (i/m2; kg/m2; m2/l; m2/kg) podawana w danych technicznych farby; arytmetyczny wynik zależności zawartości substancji nielotnej i specyfikowanej grubości powłoki malarskiej.
Zużycie praktyczne - zależy od wielu czynników, między innymi od zużycia teoretycznego, chropowatości podłoża, metody i warunków nakładania, wielkości i rodzaju malowanej powierzchni, a także roli powłoki w zestawie; określa się iloczynem współ- zużycia praktycznego i zużycia teoretycznego farby.
Czas przydatności wyrobu do stosowania(ang. pot life) – max. czas, w którym wyrób lakierowy po zmieszaniu z utwardzaczem zachowuje swoje właściwości i nadaje się do nanoszenia na podłoże.
Czas schnięcia(ang. drying time) czas przejścia ciekłej powłoki malarskiej w stałą powłokę o określonych własnościach fizycznych i mechanicznych w danej temp.
Porowatość (ang. porosity) – zależy w głównej mierze od użytego pigmentu, charakteryzuje ją obecność w powłoce otworków i kanalików sięgających do podłoża.
Przepuszczalność (ang. permeability) – charakteryzuje zdolność przepuszczania gazów lub par przez powłokę, zależy od własności fizykochemicznych, grubości powłoki.
Przyczepność (ang. adhesion) – zdolność powłoki do wiązania się z podłożem lub poprzednią warstwą.
Trwałość powłoki(ang. durability) – przypuszczalny czas „życia” powłoki malarskiej do pierwszej głównej renowacji.
Wydajność - powierzchnia (w m2), która może być pokryta daną ilością wyrobu lakierowego tworzącego powłokę o wymaganej grubości; zależy od warunków stosowania, złożoności geometrycznej konstrukcji, warunków atmosferycznych itp.
Powłoka termoodporna – odporna na długookresowy wpływ temp. powyżej 150°C.
Emalia (ang. top coat) – wyrób malarski pigmentowany o wysokich walorach dekoracyjnych, zwłaszcza barwie i połysku. Jako warstwy nawierzchniowe – emalie – muszą być odporne na wpływ zewnętrznych czynników korozyjnych np. promieniowanie słoneczne.
Farba (ang. primer) – materiał malarski pigmentowany, tworzący powłokę kryjącą – która ma przede wszystkim spełniać funkcje ochronne. Farby tego typu (gruntujące, przeciwrdzewne) nanoszone są bezpośrednio na podłoże i zawierają składniki powstrzymujące procesy korozyjne. Powinny charakteryzować się głównie dobrą przyczepnością do podłoża.
Farba do czasowej ochrony – chroni czasowo przed działaniem czynników atmosferycznych i korozyjnych (najczęściej przez okres 6 m-cy na czas montażu, transportu, składowania).
Farba, emalia tiksotropowa – zawiera dodatki powodujące efekt zmniejszania się lepkości pozornej (upłynnienie) w czasie działania naprężeń ścinających (mieszanie, rozcieranie pędzlem).
Farba na gorzej przygotowane podłoże (ang. surface tolerant) – przeznaczona do gruntowania, tolerująca gorzej przygotowane powierzchnie. Posiada właściwości: stabilizacji, przetwarzania i penetracji rdzy.
Farby chemoutwardzalne(ang. chemical curing paints) – produkt malarski składający się z dwu lub trzech składników (żywica + utwardzacz) mieszanych bezpośrednio przed aplikacją.
Farba grubopowłokowa(ang. high build) – materiał malarski dający grubszą powłokę suchą niż powszechnie stosowane materiały.
Lakier (ang. varnish) – wyrób malarski niepigmentowany dający w efekcie powłokę przeświecalną.
Pigmenty (ang. pigments) – są to substancje nierozpuszczalne w spoiwie farby a ulegające w nim zdyspergowaniu. Charakterystyczne dla nich są następujące własności: barwa, zdolność krycia, niekiedy zdolności ochronne i przeciwrdzewne.
Rozcieńczalnik (ang. thinner) – lotna ciecz nie rozpuszczająca substancji błonotwórczej. Po dodaniu do materiału malarskiego nie powoduje niekorzystnych objawów. Dodatek rozcieńczalnika wymagany może być w przypadku nadmiernego zgęstnienia wyrobu wskutek zbyt długiego lub nieodpowiedniego przechowywania. Należy jednak pamiętać, że dodatek nawet małej ilości rozcieńczalnika może spowodować duże zmiany w grubości powłoki (szczególnie dla wyrobów tiksotropowych).
Rozpuszczalnik (ang. solvent) – ciecz rozpuszczająca substancje błonotwórczą (spoiwo). Przy doborze rozpuszczalnika zwrócić trzeba uwagę m. in. na: zdolność rozpuszczania, lotność, temp. zapłonu, toksyczność, zapach itp.
Substancja nielotna; części stałe (ang. solids) – łączna zawartość substancji błonotwórczych, pigmentów, wypełniaczy i innych składników materiału malarskiego pozostająca na powierzchni malowanej w procesie schnięcia powłoki.
Garaż lub metalowa wiata garażowa to obiekty, które są szczególnie narażone na ekstremalne warunki pogodowe. Latem – palące słońce. Zimą – mróz, śnieg i lód. Wiosną – roztopy i częste opady deszczu. Nic dziwnego, że biegiem lat ich dachy przestają prezentować się atrakcyjnie, pojawia się na nich rdza i śniedź. Sprawdź, w jaki sposób odnowić nadgryziony zębem czasu garaż metalowy lub metalową wiatę na samochód.
Przygotowanie metalowego dachu do renowacji
Bez względu na to, jakim rodzajem blachy został pokryty dach Twojego garażu lub wiaty, będziesz mógł odnowić go przy pomocy specjalistycznych preparatów Rafil. Zanim jednak przejdziesz do malowania, musisz odpowiednio przygotować powierzchnię dachu. Postępuj według naszych wskazówek:
• Dokładnie oczyść powierzchnię dachu, usuwając z niego brud, kurz, glony i inne zanieczyszczenia.
• Zajmij się warstwą starej farby. Pozbądź się wszelkich luźnych, łuszczących się fragmentów emalii. Możesz zrobić to przy pomocy szczotki nylonowej, drucianej lub szlifierki.
• Sprawdź, czy na powierzchni metalu nie pojawiły się ogniska korozji. Postaraj się dokładnie usunąć wszystkie ślady rdzy, zwracając szczególną uwagę na trudno dostępne miejsca.
• Odpyl powierzchnię dachu, usuwając zanieczyszczenia, jakie powstały na wcześniejszych etapach prac.
• Odtłuść metal przy użyciu Rafil PREPARAT DO ODTŁUSZCZANIA. W zależności od narzędzi, jakim dysponujesz, możesz nakładać go gąbką, szczotką, ścierką lub myjką wysokociśnieniową.
Pamiętaj, aby do mycia dachu przed malowaniem nie używać zwykłych, domowych detergentów, takich jak płyn do mycia naczyń. Ich składniki mogą wchodzić w reakcję z emalią i obniżać jej właściwości!
Garaż lub wiata metalowa w ogrodzie – gruntowanie
Kiedy metal jest dokładnie oczyszczony, możesz nałożyć na niego warstwę gruntującą. Rafil PODKŁAD ANTYKOROZYJNY sprawi, że docelowa farba będzie lepiej przyczepiać się do podłoża. Co więcej, skutecznie zabezpieczy dach przed rdzą. Podkład możesz nakładać przy pomocy pędzla, wałka lub natrysku (hydrodynamiczny lub pneumatyczny). Wystarczy jedna warstwa produktu. Po upływie 3-6 godzin możesz przejść do malowania garażu lub wiaty farbą docelową. Jeżeli nie uda Ci się zmieścić w tym przedziale czasowym, emalię nakładaj po upływie 5 dniu od gruntowania.
Czym pomalować dach garażu lub wiaty metalowej na samochód
Kiedy powierzchnia dachu zostanie zagruntowana, możesz zabierać się za jej malowanie. Jaki produkt wybrać? Oto nasze propozycje:
• Rafil EKORADACH FARBA NA DACH – ekologiczna farba z wodną recepturą, emitującą mniejszą ilość szkodliwych substancji lotnych. Dostępna w 6 kolorach w wykończeniu półmat.
Wszystkie emalie z serii RADACH charakteryzują się najwyższą jakością i przeznaczone są do stosowania na powierzchniach stalowych, ocynkowanych i aluminiowych. Na malowanej powierzchni tworzą powłokę odporną na uszkodzenia mechaniczne i na najtrudniejsze warunki pogodowe. Emalie RADACH, stosowane w połączeniu z PODKŁADEM ANTYKOROZYJNYM Rafil, zapewniają nawet 8 lat ochrony przed korozją.
Malowanie dachu metalowego – krok po kroku
Malowanie dachu zaplanuj na ciepły (lecz nie upalny!), pogodny dzień. Nie rozpoczynaj prac, jeżeli spodziewasz się deszczu, burz lub mgły.
2. Przy pomocy pędzla, wałka lub natrysku hydrodynamicznego nałóż na metal cienką warstwę emalii.
3. Po upływie co najmniej 6 godzin nałóż drugą, grubszą warstwę produktu.
4. Jeżeli uzyskany efekt nie jest dla Ciebie odpowiedni, po upływie kolejnych 6 godzin możesz nałożyć dodatkową, trzecią warstwę farby.
Gotowe! Twój metalowy garaż – używany od wielu lat – zyskał nowy wygląd! Ciesz się jego odświeżonym kolorem i nie martw się o rdzę. Produkty Rafil będą chronić metalowy dach przez długie lata.
Metalowe rzeźby i figurki są pięknym dopełnieniem aranżacji ogrodu. W odróżnieniu od rzeźb kamiennych czy betonowych najczęściej są niewielkie. Trzeba jednak o nie zadbać, aby prezentowały się nienagannie. Dowiedz się, jak pielęgnować rzeźby metalowe do ogrodu.
Rzeźby z metalu urozmaicają wygląd ogrodu i wprowadzają do niego niepowtarzalny styl. Bywają zabawne, oryginalne, romantyczne, sentymentalne czy sielskie. Towarzyszą roślinnym kompozycjom i dodają im uroku. Współgrają z innymi elementami małej architektury – pergolami i altanami, ławkami, murkami, fontannami czy donicami. Są niedrogie, a efekt, jaki tworzą, jest jedyny w swoim rodzaju!
W artykule podpowiadamy, jak zadbać o figurki i rzeźby metalowe do ogrodu, w tym wykonane z żeliwa. Doradzimy, jak oczyścić metalowe dekoracje, jak zabezpieczyć je przed rdzewieniem oraz jak sprawić, by długo pozostały jak nowe. Pokażemy także produkty najlepsze do ochrony metalowych rzeźb przed śniegiem, deszczem i zmiennymi temperaturami.
Metalowa rzeźba w ogrodzie.
Jak oczyścić rzeźby metalowe przed konserwacją?
Wśród różnych rodzajów rzeźb z metalu szczególną popularnością cieszą się dzieła sztuki ogrodowej przedstawiające świat roślin i zwierząt. Wprowadzają one element natury do ogrodu, a także pożądaną atmosferę – sielską lub wręcz przeciwnie, nowoczesną. Często spotyka się więc metalowe i żeliwne postaci zwierząt i ptaków – czaple, wiewiórki, sowy, bażanty, żaby czy pawie. Mogą być zabawne lub lekkie i zwiewne niczym prawdziwe dzieła sztuki rzeźbiarskiej.
Metalowe rzeźby zamawia się u rękodzielników lub kupuje gotowe w sklepie – w zależności od swoich potrzeb, a przede wszystkim od budżetu. Mogą być jednokolorowe (np. o barwie żeliwa) lub pomalowane na różne kolory i wzory. Niezależnie od stylu wybranej rzeźby, każdą z nich trzeba zabezpieczyć przed szkodliwym wpływem pogody oraz co jakiś czas zakonserwować.
Podstawą przy każdej konserwacji rzeźby metalowej jest jej skuteczne oczyszczenie. Każde metalowe podłoże powinno być czyste, suche, pozbawione śladów rdzy i innych produktów korozji, a także śladów tłuszczu, oleju, soli, kurzu i innych zanieczyszczeń. Do mycia metalowej rzeźby najlepiej użyć wodnego roztworu RAFIL Preparat Do Odtłuszczania. Zapewnia on odpowiednie odtłuszczenie powierzchni ocynkowanych, stalowych i aluminiowych. Usuwa brud, tłuszcz, glony i mech.
Kolejny krok przed konserwacją to usunięcie luźnych fragmentów starej powłoki malarskiej oraz widocznych śladów korozji. Jeśli powłoki są przyczepne, trzeba je jedynie zmatowić np. papierem ściernym, odpylić, a następnie zagruntować odpowiednią farbą do gruntowania taką jak RAFIL Podkład Antykorozyjny.
Konserwacja rzeźb metalowych – skuteczne metody i narzędzia
W jaki sposób przeprowadzić renowację rzeźby metalowej? Pierwszy krok już znasz – to oczyszczenie figurki z mchu, glonów, zabrudzeń oraz rdzy. Kolejny to odtłuszczenie specjalnym preparatem, zmatowienie starych powłok i przygotowanie powierzchni do malowania. Teraz przychodzi czas na odpowiedni preparat gruntujący. Wreszcie pora na właściwą farbę, która nada nową powłokę i zabezpieczy metalową figurę przed korozją.
Rdzewienie to największe zagrożenie dla każdej metalowej rzeźby ogrodowej. Korozja jest procesem nieuniknionym, można ją jednak zdecydowanie spowolnić. Specjalistyczne farby do metalu nadadzą powierzchni nowy kolor lub odświeżą już istniejący. Zagwarantują także długotrwałą ochronę przed korozją i wzmocnią powłokę, zabezpieczając ją przed zarysowaniami i uszkodzeniami mechanicznymi.
Metalowe rzeźby ogrodowe nie muszą być poważne. Wesołe zwierzątka podobają się i dzieciom, i dorosłym. Pasują do ogrodu w stylu rustykalnym.
Wybór odpowiednich środków do konserwacji rzeźb
Jakich produktów użyć do zabezpieczenia rzeźb i figurek metalowych przed korozją i uszkodzeniami mechanicznymi? Z palety produktów RAFIL możesz wybrać:
Gruntoemalię RAFIL Prosto Na Rdzę. To specjalistyczny produkt 3w1 stosowany bezpośrednio na powierzchnie stalowe i żeliwne eksploatowane na zewnątrz. Ta łatwa w aplikacji, szybkoschnąca farba charakteryzuje się doskonałą przyczepnością i dobrym kryciem. Dzięki niezwykle trwałej i elastycznej powłoce doskonale chroni powierzchnie metalowe przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi i przed korozją.
Farbę chlorokauczukową RAFIL Chlorokauczuk. To emalia, która przeznaczona jest do ochronno-dekoracyjnego malowania powierzchni stalowych i żeliwnych eksploatowanych na zewnątrz pomieszczeń. Tworzy trwałą i elastyczną powłokę, odporną na zarysowania, uderzenia i uszkodzenia mechaniczne. Charakteryzuje się zwiększoną odpornością na działanie trudnych warunków atmosferycznych. Zapewnia długotrwałą ochronę antykorozyjną malowanych powierzchni metalowych. Aby tak się stało, musisz zastosować najpierw RAFIL Podkład Chlorokauczukowy. To farba gruntująca, która zwiększa przyczepność farby nawierzchniowej, a w zestawie z nią zapewnia wysoką trwałość powłoki i wieloletnią ochronę antykorozyjną.
Konserwacja rzeźb metalowych krok po kroku – optymalne techniki
W jaki sposób zabezpieczyć rzeźbę metalową przed korozją? Oto instrukcja krok po kroku z wykorzystaniem farby RAFIL Prosto na Rdzę.
Przed użyciem farbę należy bardzo dokładnie wymieszać. Można ją rozcieńczyć rozcieńczalnikiem RAFIL PROSTO NA RDZĘ. Rozcieńczalnik maksymalnie do 3%.
Z elementów przeznaczonych do malowania usuń zanieczyszczenia, które mogą pogorszyć przyczepność i spowodować odspajanie powłoki.
Jeśli dekoracja ma ślady rdzy nalotowej, nie trzeba ich usuwać. Musisz tylko pamiętać o usunięciu luźnych warstw rdzy i odpowiednim odtłuszczeniu.
Jeśli metal był już malowany, sprawdź, czy nowa powłoka nie będzie reagować z wcześniejszymi warstwami powłok lakierniczych.
Farbę nakładaj przy użyciu pędzla lub wałka. Potrzebujesz 2-3 warstw wyrobu na grubość około 80 mikronów suchej powłoki.
Kolejne warstwy produktu nakładaj w czasie od 2 do 24 godzin. Jeśli nie uda Ci się dotrzymać tych terminów, konieczne jest malowanie po minimum 14 dniach od zakończenia nakładania poprzedniej warstwy.
Niska wilgotność i wysoka temperatura skracają górną granicę czasu na zakończenie malowania. Zamiast 24 godzin musisz więc wyrobić się w 8.
Zabezpieczenie rzeźb metalowych – jak przedłużyć ich trwałość?
W jaki sposób przedłużyć trwałość metalowych rzeźb i figurek? Podstawą jest regularna konserwacja przy użyciu farby antykorozyjnej. Liczy się też oczyszczanie figurki z zanieczyszczeń, mchu, glonów, które mogą prowadzić do szybszego rdzewienia.
Mała rzeźba metalowa służy też jako karmnik dla ptaków.
Praktyczne wskazówki i porady dotyczące konserwacji rzeźb metalowych
Nie maluj metalowych elementów małej architektury ogrodowej podczas intensywnych upałów, gdy jest wilgotno oraz gdy jest prawdopodobieństwo opadów deszczu. Najlepsza temperatura do konserwacji metalowej rzeźby to od 5 do 25 stopni Celsjusza oraz wilgotność poniżej 80%. Malowanie w czasie wysokich temperatur powoduje bardzo szybkie parowanie rozpuszczalników, które występują w farbie. Powłoka może być mniej trwała i nieestetyczna.
Z pomocą produktów RAFIL z łatwością odnowisz metalową rzeźbę, figurkę oraz inne metalowe i żeliwne elementy w ogrodzie czy otoczeniu domu. Już dziś wybierz produkt odpowiedni do Twoich potrzeb. Nie czekaj z odnawianiem, a Twój ogród będzie jeszcze piękniejszy!