Strona główna
Poradniki

Kolory dachu pasujące do elewacji z czerwonej cegły

Przeczytasz w 5 min
Z tego artykułu dowiesz się:

Jeśli masz dom o określonym charakterze, takim jak elewacja z czerwonej cegły, sprawdź, jak za pomocą koloru dachu wydobyć jego piękno.

Elewacja z czerwonej cegły zaczerpnięta z architektury europejskiej

Trend domów z czerwonej cegły rośnie w siłę i coraz więcej Polaków decyduje się na zbudowanie lub kupno domu o takim właśnie charakterze. Niepowtarzalny styl elewacji z czerwonej cegły sprawia, że chętnie czerpiemy z europejskiego wzorca. Szeregowe domy jednorodzinne zbudowane z cegły kojarzą się nie tylko z ponadczasową klasyką, ale również wnoszą do architektury klimat sielanki i spokoju.

Jeśli inspiruje Cię ten tradycyjny styl budownictwa lub właśnie wraz z rodziną dokonaliście zakupu wymarzonego domu z czerwonej cegły, poznaj wskazówki, jak tchnąć w ceglaną bryłę nutę indywidualizmu.

Czy wiesz, że...

Domy mające elewację z cegły słynne były zwłaszcza w latach 60., w państwach, takich jak Holandia, Belgia czy Anglia. Do tej pory charakterystyczna architektura widoczna jest zarówno w centrum miast, jak i na prowincjach.

Jaki kolor dachu pasuje do czerwonej cegły – inspiracje

Mimo niezaprzeczalnego uroku domów zbudowanych z czerwonej cegły piękno i surowość tego materiału sprawiają, że dobór koloru dachu pasującego do elewacji staje się mocno ograniczony. O ile miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie zabrania zmiany koloru dachu, śmiało możesz zdecydować o tak istotnym akcencie swojego domu.

Jeśli Twój wymarzony dom z czerwonej cegły wzorowany na klasycznej, angielskiej architekturze nie spełnia w stu procentach Twoich oczekiwań, musisz wiedzieć, że jest sposób, aby zrealizować zakładaną wizję. Decydując o kolorze dachu, warto pamiętać o tym, że to decyzja na długie lata.

Wymiana pokrycia dachowego jest kosztowna i nie zawsze konieczna. Jeśli stan blachy na dachu Twojego domu jest nadal zadowalający, a jedynie marzysz o zmianie koloru, z pomocą przyjdzie Ci RAFIL Radach Farba Na Dach, dostępna w wielu kolorach. Jeśli zależy Ci, aby stonować charakter domu, idealnym rozwiązaniem będzie kolor dachu w odcieniu RAL 9005 czarny głęboki półmat.

Czerń doskonale współgra z dominującą czerwienią elewacji, tworząc uniwersalną całość. Bezpiecznym rozwiązaniem jest również połączenie czerwonej cegły z klasycznym odcieniem szarości. Przemalowując dach na odcień RAL 7016 szary antracytowy półmat, postawisz na nowoczesność, piękno i elegancję w jednym, a Twój dom świetnie wpasuje się w otoczenie.

Dom z cegły i ciemny dach

Dom z czerwonej cegły w parze z ceglanym dachem

Jeśli nie satysfakcjonują Cię dotychczasowe rozwiązania i chcesz, aby Twój dom już z daleka sprawiał wrażenie przytulnego, pamiętaj o tym, że domy w tonacji monochromatycznej nadal są w cenie. Śmiało możesz postawić na jednolity wygląd domu, dobierając do czerwonej cegły... ceglany kolor dachu! Dobór ceglanego dachu do surowej elewacji to doskonałe rozwiązanie, które sprawi, że wizerunek domu stanie się niezwykle spójny.

Jak wiadomo – diabeł tkwi w szczegółach, więc aby ceglana bryła domu wręcz zapraszała do środka swoją estetyką, warto pokusić się o efekt w postaci elementów dekoracyjnych, takich jak balustrady czy ogrodzenie w innym kolorze. Jeśli szukasz inspiracji, które przybliżą Cię do stworzenia wymarzonego wizerunku domu, więcej pomysłów odnajdziesz w zakładce Poradniki.

Czerwony dom z cegły i dach

Galeria zdjęć

No items found.
Polecany produkt

  • Wydajność:
    m2 / L
  • Stopień połysku:
    Efekt młotkowy
    Połysk
    Półmat
    Mat
Szczegóły produktu
Porada eksperta
Pliki do pobrania
No items found.

Powiązane produkty

No items found.

Przeczytaj również

Malowanie powierzchni ocynkowanej wymaga wiedzy, odpowiednich narzędzi oraz specjalistycznych produktów. W przeciwnym wypadku łatwo o popełnienie błędu, którego skutkiem może być trwałe uszkodzenie odnawianej powierzchni. Sprawdź, na co powinieneś uważać, jaką farbę wybrać i jak jej używać, aby prawidłowo pomalować ocynkowaną blachę.

Błąd 1: zwlekanie z malowaniem powierzchni ocynkowanej

Każdy rodzaj metalu (za wyjątkiem stali nierdzewnych, powstających na skutek kosztownego wytopu odpowiednich pierwiastków) jest podatny na korozję – naturalny proces powrotu do pierwotnego stanu, w jakim występuje w rudach. Wszelkie działania, które mają na celu ochronę metali przed korozją, tak naprawdę są w stanie jedynie spowolnić to nieuchronne zjawisko. Jedną z metod, która oferuje czasową ochronę metalu przed rdzą, jest cynkowanie – pokrywanie stali warstwą roztopionego cynku. W wyniku tego procesu blacha zostaje pokryta ochronną powłoką, która odcina dostęp czynników zewnętrznych i chroni metal przed postępowaniem procesu korozji. Niestety, ocynk jest zabezpieczeniem, które działa tylko czasowo. Jeżeli chcesz cieszyć się metalową konstrukcją przez długie lata, musisz zabezpieczyć ją dodatkową powłoką. Nie czekaj, aż na powierzchni stali pojawią się pierwsze ogniska korozji.

Malowanie metalowych szczebli

Błąd 2: Nieodpowiednia farba do malowania ocynku

Wiesz już, dlaczego niezbędne jest malowanie ocynkowanych powierzchni. Aby odpowiednio zabezpieczyć stal, nie możesz sięgać po przypadkową farbę – konieczny jest jednak specjalistyczny produkt. Emalia do ocynku powinna posiadać doskonałe właściwości ochronne:

  • zabezpieczać metal przed działaniem wilgoci,
  • chronić stal przed szkodliwym wpływem wysokich i niskich temperatur,
  • zapewniać powierzchni odporność na promieniowanie UV,
  • tworzyć powłokę odporną na uszkodzenia mechaniczne (zarysowania, uderzenia).

Jaki produkt spełni wszystkie z powyższych wymagań? Nasza propozycja to RAFIL Radach – specjalistyczny produkt, przeznaczony do ochrony i dekoracji stali, aluminium i ocynku.

Malowanie ocynku – błędy przy wyborze farby

Nieodpowiednia emalia nie tylko nie zabezpieczy metalu w prawidłowy sposób, ale może nawet uszkodzić warstwę ocynku. Z tego powodu powinieneś zawsze wybierać tylko specjalistyczne produkty, przeznaczone do malowania tego konkretnego materiału.

Błąd 3: agresywne zabiegi na ocynkowanej powierzchni

Malowanie powierzchni metalowych wymaga szlifowania i odtłuszczenia. Niestety, postępowanie według tego schematu może się nie sprawdzić, kiedy masz do czynienia z ocynkiem. Warstwa cynku, którym pokryta jest blacha, sprawia, że powierzchnia ma niejednorodną, chropowatą strukturę. Rodzi to dwojakie problemy – z jednej strony nierównomierna powierzchnia sprawia, że przyczepność farby jest ograniczona (emalia może nie przylegać równomiernie do metalu, a powłoka może być nieszczelna). Z drugiej – w żadnym wypadku nie należy szlifować nierówności, ponieważ jest to równoznaczne ze zniszczeniem warstwy ocynku. Wystrzegać powinieneś się również silnych detergentów i agresywnych substancji, takich jak rozpuszczalniki, które mogą uszkadzać ochronną warstwę blachy ocynkowanej.

Zielona farba do metalu

Błąd 4: nieodpowiednie przygotowanie powierzchni do malowania

Zakaz używania szlifierki czy drucianej szczotki nie oznacza, że powierzchnia do malowania, nie musi zostać odpowiednio przygotowana! Metal powinieneś dokładnie (i delikatnie!) oczyścić z brudu i śladów rdzy najlepiej za pomocą nylonowej szczotki i szpachelki, a następnie odtłuścić i wysuszyć. Jeżeli blacha była wcześniej malowana, usuń z niej luźne fragmenty starej powłoki. Pozostałą część powierzchni delikatnie przetrzyj drobnoziarnistym papierem ściernym.

{{recomended-product}}

Błąd 5: niepoprawne malowanie ocynku

Poważnym błędem jest nieuważne, niestaranne malowanie metalu. Szczególnie niekorzystnym zjawiskiem jest wielokrotne przeciąganie pędzlem w jednym miejscu – może to spowodować powstanie nierówności, która osłabi naniesioną powłokę. Wyjątkowo problematyczne w skutkach może być również niezachowanie odpowiednich przerw pomiędzy nakładaniem kolejnych warstw farby. Pamiętaj, że w przypadku emalii RAFIL Radach, po naniesieniu pierwszej warstwy powinieneś odczekać co najmniej 6 godzin, zanim nałożysz drugą warstwę emalii.

Najczęstsze błędy przy malowaniu powierzchni ocynkowanych

Przeczytasz w 5 min

Garaż metalowy, zwany często blaszakiem, to prosta konstrukcja z metalu, najczęściej z ocynkowanej lub malowanej na dowolny kolor blachy. Takie garaże nie bez powodu nadal cieszą się sporą popularnością. Jak zrobić garaż blaszany? Lepsza będzie własna konstrukcja czy zakup gotowej? Sprawdź wskazówki. 

Dzisiaj bez garażu trudno wyobrazić dziś sobie posesję. Trzymanie samochodu na mrozie i zimnie jest mało komfortowe. Nie zawsze da się przewidzieć czy zaprojektować garaż jako część domu, nie wszyscy zresztą lubią takie rozwiązanie. Pomocą służą wolnostojące garaże, w tym uniwersalny i tani blaszak, czyli garaż metalowy. 

W artykule znajdziesz informacje, jak tanio zrobić garaż blaszany. Podpowiemy, jak załatwić sprawy urzędowe, jak wybrać materiał i rodzaj konstrukcji. Ocenimy, kiedy lepiej wykonać garaż samodzielnie, a kiedy postawić na gotową konstrukcję. Doradzimy też, jak i czym zabezpieczyć garaż przed korozją i trudnymi warunkami pogodowymi.

Stary metalowy garaż możesz łatwo odnowić dzięki środkom RAFIL, np. RAFILRadach Farba na Dach lub RAFIL Chlorokauczuk.
Stary metalowy garaż możesz łatwo odnowić dzięki środkom RAFIL, np. RAFILRadach Farba na Dach lub RAFIL Chlorokauczuk.

Garaż metalowy – czy potrzebujesz zezwolenia na budowę?

Aby postawić garaż blaszany, nie potrzebujesz dziś żadnego zezwolenia. Jedyne, co musisz zrobić, to złożyć do wydziału budowlanego w gminie lub w powiecie zawiadomienie o postawieniu dodatkowego budynku. W zgłoszeniu powinien się znaleźć rodzaj, zakres, miejsce i sposób wykonania robót budowlanych oraz termin rozpoczęcia prac.

Jeśli w ciągu 21 dni nie otrzymasz odpowiedzi, oznacza to, że garaż możesz stawiać bez przeszkód.

Budynek nie powinien w obrysie przekraczać 35 mkw powierzchni. Na każde 500 mkw możesz postawić maksymalnie dwa takie budynki.

Jaki garaż możesz wybudować? Określają to przepisy budowlane. Mówią one, że wysokość konstrukcji nie powinna być niższa niż 2,2 m. Wjazd do garażu musi mieć co najmniej 2,3 m szerokości oraz 2 m wysokości. Garaż trzeba wyposażyć w instalację elektryczną i nachyloną posadzkę. Z przepisów przeciwpożarowych wynika też, że garaż musi być zlokalizowany co najmniej 3 m od granicy działki, a jeśli od strony granicy znajdują się brama czy okna – minimalna odległość to co najmniej 4 m.

Jaki garaż blaszany wybrać – ilość stanowisk, zadaszenie, rodzaj blachy

Jeśli wszystkie formalności zostały już dopięte, można zacząć planować konstrukcję i wygląd metalowego garażu. Należy je dopasować dokładnie do potrzeb użytkowników.

Zwykle garaż blaszany jest jednostanowiskowy, choć zdarzają się konstrukcje dwustanowiskowe, również w gotowych propozycjach producentów. 

Garaże blaszane mają bardzo prostą konstrukcję. Różnice występują w rodzaju dachu – może to być dach płaski, jednospadowy lub dach dwuspadowy, najbardziej elegancki, ale i najdroższy w budowie.

Kolejna decyzja, jaką musisz podjąć, to rodzaj materiału. Najpopularniejszy materiał na garaż metalowy to odporna na wilgoć i korozję blacha ocynkowana trapezowa w wersji błyszczącej. Bardziej wymagający inwestorzy wybierają blachę ocynkowaną powlekaną kolorem z palety RAL lub blachę powlekaną materiałem drewnopodobnym. Ta ostatnia opcja pozwala nadać blaszakowi ładniejszy wygląd i dopasować jego kolor do kolorystyki innych elementów jak ogrodzenie, stolarka okienna czy drzwi wejściowe do domu. 

Pozostaje Ci także decyzja, jaką bramę do garażu wybrać. Najtańsza opcja to drzwi skrzydłowe zamykane na kłódkę czy na zamek. Droższe, ale bardziej funkcjonalne są drzwi uchylne lub drzwi segmentowe. 

Jakie wymiary blaszaka? 

Jaką wielkość powinien mieć garaż? Maksymalną określają przepisy – to 35 mkw po obrysie. Zwykle garaże (te gotowe, jak i robione samodzielnie) to prostokąty o wymiarach 3x5 m lub 6x5 m. Wielkość garażu warto jednak dokładnie zaplanować i dopasować do swoich potrzeb oraz do położenia na posesji. Taki garaż dobrze wpisze się w wygląd otoczenia domu, zapełni kawałek posesji oraz pozwoli na łatwy wyjazd i wjazd samochodu. 

Na czym powinien stanąć garaż blaszany? 

Aby postawić garaż, niezbędna jest wylewka. Powinna ona być większa o ok. 10 cm od obrysu garażu, tak aby znalazło się tu miejsce na opaskę. Wylewkę trzeba wykonać ze spadkiem na zewnątrz – chodzi o odprowadzenie wody. 

Garaż metalowy kupiony – zalety i wady

Gotowa konstrukcja garażu, którą tylko montuje się samodzielnie i stawia na wcześniej przygotowanej wylewce, to atrakcyjna alternatywa dla garażu wykonywanego samodzielnie od zera.

{{recomended-product}}

Kiedy warto kupić gotowy garaż do samodzielnego zmontowania? Jeśli nie masz czasu, umiejętności w zakresie obróbki metalu oraz odpowiednich narzędzi. Konstrukcja garażu, choć raczej prosta, może nastręczyć trudności mało wprawionym majsterkowiczom. Łatwo też o popełnienie błędu budowlanego i konstrukcyjnego, który będzie skutkował np. zalewaniem wnętrza garażu podczas roztopów. 

Gotowa konstrukcja ma wiele zalet. Możesz zamówić ją w dowolnym wymiarze oraz dobrać rodzaj materiału, dachu czy bramy do swoich potrzeb i budżetu. Co więcej, gotowe garaże blaszane są tanie. W ofercie producentów znajdziesz je już od 2000 zł. 

Czy gotowy garaż metalowy ma wady? Nie masz wpływu na jakość konstrukcji oraz użytych materiałów. Z tego powodu warto zrobić szczególnie dobry research przed zakupem. Sprawdź opinie innych kupujących i wybierz raczej jakość niż najniższą możliwą cenę. 

Metalowy garaż należy odpowiednio zabezpieczyć przed korozją, aby przedłużyć jego trwałość i czas użytkowania. Pomocą służą środki RAFIL.
Metalowy garaż należy odpowiednio zabezpieczyć przed korozją, aby przedłużyć jego trwałość i czas użytkowania. Pomocą służą środki RAFIL.

Jak zrobić garaż blaszany? Samodzielna konstrukcja garażu metalowego krok po kroku

Jeśli jednak chcesz wykonać garaż blaszany samodzielnie, jak najbardziej możesz się tym zająć. Kolejne kroki przygotowania garażu metalowego to:

  1. Wykonanie odpowiedniej wylewki betonowej. Podobnie jak w przypadku garażu gotowego powinna ona być większa o ok. 10 cm niż obrys planowanego garażu.
  2. Postawienie metalowej konstrukcji i postawienie na niej bryły garażu. Zwróć uwagę, aby metalowe profile miały odpowiednią grubość i zadbaj o solidne śruby łączące całość. Konstrukcja musi być solidna i bezpieczna.
  3. Szkielet należy następnie postawić na docelowym miejscu. Na tym etapie przytwierdza się do niego blachy z pomocą nitów.
  4. Jeśli garaż ma mieć dodatkową podłogę, należy ją wykonać na tym etapie.
  5. Następny  krok to montaż bramy garażowej – dwuskrzydłowej, uchylnej itd.
  6. Teraz pozostaje już tylko montaż takich elementów jak oświetlenie czy wentylacja oraz zabezpieczenie garażu przed korozją i warunkami atmosferycznymi.

Jak zabezpieczyć garaż blaszany przed wilgocią i warunkami atmosferycznymi?

Aby przedłużyć czas użytkowanie garażu metalowego, warto go zabezpieczyć przed korozją. Polecamy wysokiej jakości gruntoemalię RAFIL Radach Farba Na Dach.  Przeznaczona jest ona do ochronno-dekoracyjnego malowania zewnętrznych powierzchni metalowych: stalowych, ocynkowanych i aluminiowych. Farba stosowana jest zarówno do wykonywania nowych wymalowań, jak i renowacji starych powłok malarskich. Charakteryzuje się doskonałą przyczepnością do podłoża. Tworzy szybkoschnące, wysoce elastyczne powłoki o podwyższonej odporności na działanie światła słonecznego, wody i innych czynników atmosferycznych.

{{expert-advice}}

Emalia RAFIL Chlorokauczuk przeznaczona jest do ochronno-dekoracyjnego malowania powierzchni stalowych i żeliwnych eksploatowanych na zewnątrz pomieszczeń. Może być również stosowana do dekoracyjnego malowania podłoży betonowych i tynków cementowo wapiennych. Tworzy trwałą i elastyczną powłokę, odporną na zarysowania, uderzenia i uszkodzenia mechaniczne. Charakteryzuje się zwiększoną odpornością na działanie trudnych warunków atmosferycznych. Zapewnia długotrwałą ochronę antykorozyjną malowanych powierzchni metalowych w zestawieniu z RAFIL Podkład Chlorokauczukowy.

Wiesz już, jak tanio zrobić garaż blaszany. Zdecyduj, czy wolisz zbudować garaż samodzielnie, czy też lepsza dla Ciebie opcja to zakup gotowej konstrukcji do samodzielnego złożenia. W każdym z tych wypadków zabezpiecz powierzchnię garażu z pomocą środków RAFIL!

Jak zrobić garaż blaszany? Instrukcja krok po kroku

Przeczytasz w 5 min
  • Karta techniczna – zapis tworzony przez producenta, dotyczący konkretnego wyrobu, jego przeznaczenia, charakterystyki i stosowania.
  • Symbol wyrobu – każdy wyrób posiada dany symbol, który określa typ rodzaj i jego kolor, na tej podstawie wyrób jest identyfikowany.
  • Gęstość – masa 1 cm3 wyrobu oznaczana piknometrycznie w temp. 20°C; dla wyrobów dwuskładnikowych jest to wartość średnia, po zmieszaniu składników.
  • Punkt zapłonu (ang. flash point) – jest to najniższa temp. materiału malarskiego, w której wytworzy on pary substancji palnych wystarczających do zapłonu w określonych warunkach zapłonu.
  • Zużycie teoretyczne (ang. theoretical spreading rate) – wartość (i/m2; kg/m2; m2/l; m2/kg) podawana w danych technicznych farby; arytmetyczny wynik zależności zawartości substancji nielotnej i specyfikowanej grubości powłoki malarskiej.
  • Zużycie praktyczne - zależy od wielu czynników, między innymi od zużycia teoretycznego, chropowatości podłoża, metody i warunków nakładania, wielkości i rodzaju malowanej powierzchni, a także roli powłoki w zestawie; określa się iloczynem współ- zużycia praktycznego i zużycia teoretycznego farby.
  • Czas przydatności wyrobu do stosowania (ang. pot life) – max. czas, w którym wyrób lakierowy po zmieszaniu z utwardzaczem zachowuje swoje właściwości i nadaje się do nanoszenia na podłoże.
  • Czas schnięcia (ang. drying time) czas przejścia ciekłej powłoki malarskiej w stałą powłokę o określonych własnościach fizycznych i mechanicznych w danej temp.
  • Porowatość (ang. porosity) – zależy w głównej mierze od użytego pigmentu, charakteryzuje ją obecność w powłoce otworków i kanalików sięgających do podłoża.
  • Przepuszczalność (ang. permeability) – charakteryzuje zdolność przepuszczania gazów lub par przez powłokę, zależy od własności fizykochemicznych, grubości powłoki.
  • Przyczepność (ang. adhesion) – zdolność powłoki do wiązania się z podłożem lub poprzednią warstwą.
  • Trwałość powłoki (ang. durability) – przypuszczalny czas „życia” powłoki malarskiej do pierwszej głównej renowacji.
  • Wydajność - powierzchnia (w m2), która może być pokryta daną ilością wyrobu lakierowego tworzącego powłokę o wymaganej grubości; zależy od warunków stosowania, złożoności geometrycznej konstrukcji, warunków atmosferycznych itp.
  • Powłoka termoodporna – odporna na długookresowy wpływ temp. powyżej 150°C.
  • Emalia (ang. top coat) – wyrób malarski pigmentowany o wysokich walorach dekoracyjnych, zwłaszcza barwie i połysku. Jako warstwy nawierzchniowe – emalie – muszą być odporne na wpływ zewnętrznych czynników korozyjnych np. promieniowanie słoneczne.
  • Farba (ang. primer) – materiał malarski pigmentowany, tworzący powłokę kryjącą – która ma przede wszystkim spełniać funkcje ochronne. Farby tego typu (gruntujące, przeciwrdzewne) nanoszone są bezpośrednio na podłoże i zawierają składniki powstrzymujące procesy korozyjne. Powinny charakteryzować się głównie dobrą przyczepnością do podłoża.
  • Farba do czasowej ochrony – chroni czasowo przed działaniem czynników atmosferycznych i korozyjnych (najczęściej przez okres 6 m-cy na czas montażu, transportu, składowania).
  • Farba, emalia tiksotropowa – zawiera dodatki powodujące efekt zmniejszania się lepkości pozornej (upłynnienie) w czasie działania naprężeń ścinających (mieszanie, rozcieranie pędzlem).
  • Farba na gorzej przygotowane podłoże (ang. surface tolerant) – przeznaczona do gruntowania, tolerująca gorzej przygotowane powierzchnie. Posiada właściwości: stabilizacji, przetwarzania i penetracji rdzy.
  • Farby chemoutwardzalne (ang. chemical curing paints) – produkt malarski składający się z dwu lub trzech składników (żywica + utwardzacz) mieszanych bezpośrednio przed aplikacją.
  • Farba grubopowłokowa (ang. high build) – materiał malarski dający grubszą powłokę suchą niż powszechnie stosowane materiały.
  • Lakier (ang. varnish) – wyrób malarski niepigmentowany dający w efekcie powłokę przeświecalną.
  • Pigmenty (ang. pigments) – są to substancje nierozpuszczalne w spoiwie farby a ulegające w nim zdyspergowaniu. Charakterystyczne dla nich są następujące własności: barwa, zdolność krycia, niekiedy zdolności ochronne i przeciwrdzewne.
  • Rozcieńczalnik (ang. thinner) – lotna ciecz nie rozpuszczająca substancji błonotwórczej. Po dodaniu do materiału malarskiego nie powoduje niekorzystnych objawów. Dodatek rozcieńczalnika wymagany może być w przypadku nadmiernego zgęstnienia wyrobu wskutek zbyt długiego lub nieodpowiedniego przechowywania. Należy jednak pamiętać, że dodatek nawet małej ilości rozcieńczalnika może spowodować duże zmiany w grubości powłoki (szczególnie dla wyrobów tiksotropowych).
  • Rozpuszczalnik (ang. solvent) – ciecz rozpuszczająca substancje błonotwórczą (spoiwo). Przy doborze rozpuszczalnika zwrócić trzeba uwagę m. in. na: zdolność rozpuszczania, lotność, temp. zapłonu, toksyczność, zapach itp.
  • Substancja nielotna; części stałe (ang. solids) – łączna zawartość substancji błonotwórczych, pigmentów, wypełniaczy i innych składników materiału malarskiego pozostająca na powierzchni malowanej w procesie schnięcia powłoki.

Terminy, określenia, nazwy

Przeczytasz w 5 min

Czy istnieje jeden rodzaj emalii, który będzie odpowiedni dla wszystkich metalowych powierzchni? Niestety nie – i to właśnie ta zasada powinna przyświecać każdemu, kto chce wybrać dobrą farbę do metalu!

Planując malowanie, w pierwszej kolejności należy uwzględniać potrzeby i wymagania konkretnych powierzchni – czy są one narażone na wilgoć, skrajne temperatury, uderzenia, zarysowania, korozję? Dopiero po odpowiedzi na te pytania i wyborze odpowiedniego systemu, można zająć się kolejną kwestią, którą stanowią kolory farb do metalu. Zapraszamy na przegląd rozwiązań oferowanych przez RAFIL, ze szczególnym uwzględnieniem możliwych zastosowań, korzyści oraz dostępnej palety kolorystycznej.

RAFIL Do Bram i Ogrodzeń. Farba do metalu – antracyt na ogrodzeniu (i nie tylko)

RAFIL Do Bram i Ogrodzeń to emalia, która pełni funkcję ochronną i dekoracyjną. Na malowanej powierzchni tworzy elastyczną powłokę, która chroni metal przed uderzeniami i uszkodzeniami mechanicznymi.
Emalia charakteryzuje się zwiększoną odpornością na zróżnicowane warunki pogodowe, takie jak opady, wiatr czy promieniowanie UV. Oznacza to, że z powodzeniem możesz sięgnąć po nią, jeżeli planujesz malowanie elementów, które są narażone na działanie czynników atmosferycznych w stopniu umiarkowanym lub średnim. Oto przykłady możliwego zastosowania:

  • bramy, furtki, ogrodzenia, metalowe przęsła;
  • balustrady zewnętrznych klatek schodowych;
  • barierki metalowe na balkonach, tarasach, werandach;
  • metalowe meble ogrodowe i balkonowe;
  • metalowe ozdoby zewnętrzne.

Farba RAFIL Do Bram i Ogrodzeń, w połączeniu z produktem RAFIL Podkład Antykorozyjny, stanowi doskonałe zabezpieczenie przed rdzą. Sięgając po ten zestaw, możesz mieć pewność, że metal będzie chroniony przed korozją przez nawet 10 lat!

Malowanie bramy pędzlem

W jakich kolorach występuje ta farba do metalu? Czarny, antracytowy i brązowy to barwy, które pozwalają na tworzenie minimalistycznych, nowoczesnych aranżacji z półmatowym wykończeniem. Dodatkową, niezwykle stylową propozycją jest matowa farba do metalu RAFIL Do Bram i Ogrodzeń w kolorze z czarnym, z wykończeniem głęboki mat.

RAFIL Radach Farba Na Dach. Niezwykle wytrzymała farba do metalu i kolory z połyskiem

RAFIL Radach Farba Na Dach to wyjątkowy produkt, o doskonałych właściwościach ochronno-dekoracyjnych. Na malowanym metalu tworzy szybkoschnącą powłokę (farba jest sucha w dotyku już po godzinie od malowania!), która wyróżnia się wysoką elastycznością i odpornością na czynniki pogodowe.

Emalia Radach zapewnia najwyższą odporność na warunki na atmosferyczne, dzięki czemu sprawdza się nawet w ekstremalnych warunkach. Chroni metal przed działaniem wody, promieniowania UV, niskich temperatur. Możesz malować nią takie powierzchnie, jak:

  • aluminiowe, stalowe lub ocynkowane dachy;
  • rynny, parapety okienne i balkonowe;
  • ogrodzenia, bramy, furtki.

W połączeniu z podkładem antykorozyjnym RAFIL emalia Radach zapewnia 8 lat ochrony metalu przed korozją.

RAFIL Radach Farba Na Dach występuje w następujących wariantach kolorystycznych:

  • w wersji połysk – antracyt, brąz, czerń;
  • w wersji półmat – w 13 zróżnicowanych stonowanych kolorach (m.in. farba do metalu w odcieniu białym, ceglanym, zielonym czy srebrnym)

{{recomended-product}}

Bogata paleta RAFIL Chlorokauczuk. Farba do metalu – biała, żółta, niebieska

Emalia RAFIL Chlorokauczuk to doskonałe rozwiązanie, jeżeli potrzebujesz wysokiej ochrony przed czynnikami atmosferycznymi, a jednocześnie zależy Ci na dostępie do bogatej palety barw. Emalia tworzy na malowanej powierzchni elastyczną powłokę, która jest odporna na uszkodzenia mechaniczne.

Chlorokauczuk możesz zastosować, jeżeli chcesz odnowić stalowe, aluminiowe lub ocynkowane elementy zewnętrzne, takie jak:

  • budowle i elementy architektury ogrodowej (np. blaszane szopy czy garaże);
  • ogrodzenia, płoty i barierki;
  • maszyny i urządzenia mechaniczne (np. rowery czy sprzęt gospodarski).

Zaleca się, aby emalia stosowana była na podkład chlorokauczukowy RAFIL – połączenie to gwarantuje nawet 8 lat ochrony metalu przed korozją.

Malowanie rynny pędzlem

Chlorokauczuk występuje w aż 20 intensywnych odcieniach – od bieli, przez żółć, czerwień, brąz, zieleń, niebieski, aż po szarości i czerń. Farba zapewnia efekt intensywnego połysku.

W ofercie RAFIL znajdziesz produkty, które sprostają twoim oczekiwaniom – zarówno technicznym, jak i estetycznym. Czy już wybrałeś swój typ?

Kolory farb do metalu – przegląd rozwiązań i zasady doboru

Przeczytasz w 5 min
Zobacz wszystkie